co wymieniać pilnie a co może poczekać

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • tadeusz55
    Classic
    • 2010
    • 15

    co wymieniać pilnie a co może poczekać

    leszekmw, co to za wynalazek Riken MAYSTORM2 B2, sporo osób na tym śmiga i chwali a co najśmieszniejsze to MICHELIN przyznaje się do nich :lol:. Mam obecnie P7 i gorszego szamba jeszcze nie miałem, na suchej ok ale gdy popada to lepiej 60 nie przekraczać , ktoś polecał SP Sporty 01 miałem w O1 dobre na mokrej i suchej ale to był rozmiar 195/65/15 w 205/16 już kicha.
    Co polecacie w rozmiarze 205/55/16
  • patrolgr93
    Drive
    • 2009
    • 71

    #2
    co wymieniać pilnie a co może poczekać

    Witam,

    Dziś byłem w ASO na serwisie i tam dostałem karteczkę o elementach do wymiany w niedalekim czasie.
    Powiedźcie co jest pilne jakiej firmy kupić i ile może to kosztować (za dodatkowe nr seryjne elementów serdecznie dziękuję )

    A więc:

    - lewa zewnętrzna manszeta ( osłona przegubu) - podobno zaczyna lekko szumieć przy obrocie koła
    - tylne "drążki kierownicze" - nie wiem od czego są ale żadnych stuków nie czuję
    - tuleje wachacza przód UPC - nie ściąga w żadną stronę przy przyśpieszaniu
    - tarcze + klocki przód (podobno niedługo się skończą) - to wiadomo trzeba ale jakie

    A samochód to Octavia II 2.0 TDI BKD

    Komentarz

    • OCPtaxi
      Rider
      • 2011
      • 383

      #3
      Manszetę wymień zanim przegub się nie rozsypie. To konieczne.
      Resztę też lepiej wymienić.
      Zdarzało się że więcej trzeba było w autach wymieniać, więc nie jest źle.
      Rób wszystko póki się nie posypie w konsekwencji coś więcej.
      Była Octavia II Tour kombi (sprzedana)

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        Zamieszczone przez patrolgr93
        - lewa zewnętrzna manszeta ( osłona przegubu) - podobno zaczyna lekko szumieć przy obrocie koła
        Ciekawe zjawisko. A niby czemu zaczela szumiec - guma szumi :roll:
        Generalnie to sie wymienia jak peknie
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • patrolgr93
          Drive
          • 2009
          • 71

          #5
          Czyli jak ją szybko wymienię to mogę uratować przegub?
          Robić to sam czy w jakimś warsztacie? i jak tego szukać?

          Komentarz

          • Borsuk2
            L&K
            • 2010
            • 1203

            #6
            Zamieszczone przez Maicroft
            Generalnie to sie wymienia jak peknie
            wymienia się jak guma wykazuje oznaki starzenia (stwardnienia, rysy, nadpęknięcia ale jeszcze nie dziury).
            Jak pęknie, to do przegubu dostał się piach i syf i wcześniej czy później przegub jest do bani. :P
            Niby można go przepłukać i dać nowy smar ale często jest to już nie to samo.
            Fajna stronka

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #7
              Borsuk2, No tak, ale to co na sluch serwis ocenil zuzycie - jakas nowa teoria czy jak
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • Borsuk2
                L&K
                • 2010
                • 1203

                #8
                Maicroft, masz rację, też nie słyszałem jeszcze by gumowa osłona przegubu szumiała.
                Pewnie jest już dziurawa i to nie ona szumi, tylko przegub.
                Trzeba wjechać na kanał i zobaczyć.
                Fajna stronka

                Komentarz

                • patrolgr93
                  Drive
                  • 2009
                  • 71

                  #9
                  a taki przegub do duże koszta?

                  Komentarz

                  • Enriquez
                    RS
                    • 2009
                    • 7685
                    • Superb III (3V3)

                    #10
                    duże, pińcet na pewno
                    Pozdrawiam
                    Marcin

                    Komentarz

                    • Tomek_dx
                      Rider
                      • 2008
                      • 398

                      #11
                      patrolgr93, Pierwsza zasada "Nie wierz ASO"
                      Po drugie widze w opisie że jesteś z W-wy. Jedziesz do:

                      Wynajmujesz sobie stanowisko z podnosnikiem za 20 PLN
                      Podnosisz auto i sam sprawdzasz osłone gumową przegubu. Jak jest pęknieta to dopiero się martwisz. Jak jest cała to jeździsz bez problemu. Ja mam też VW z 1992 roku i osłony przegubów oryginalne i całe tak więc mogą wytrzymać 19 lat
                      Sam również sobie sprawdzisz tylne tuleje przedniego wachacza i drążki kierwonicze tylne czy guma nie oddzieliła się od części metalowych. Ja jestem własnie po wymianie tulei przednich wahaczy i drążków tylnich ale miałem objawy "myszkowania" skakania na boki auta na prostej drodze po przejeżdżaniu jakiś nierówności szczególnie przy dużych prędkościach a pojawiło sie to po przebiegu ok 90tys a auto dostaje w dupe tylko po mieście i jeździ nim żona dla której żadna dziura nie stanowi przeszkody aby w nią wjechać.
                      Ostatnia rzecz klocki. Sciągasz koło, chyba że masz alufelgi to widać przez felgę i mierzysz nawet "na oko" grubość okładziny ciernej na klocku jak ma min 5mm to jeszcze spokojnie przejedziesz 5-10tys km jak nie więcej. Powinno się wymienić klocki jak okładzina będzie mniejsza niż 2 mm. Niech Cię nie zmyli dodatkowa tzw podstawa metalowa klocka która ma ok 5mm ale widać połączenie podstawy klocka z okładzina cierną. Co do tarcz to również mierzysz suwmiarką grubość. Jak masz średnicę tarcz 280mm to nowa tarcza ma 22mm grubości a graniczna wartośc to 19mm. Jak średnica to 288mm to nowa ma 25mm a min 22mm.
                      Jak masz ma brzegu tarczy taki wrąb, kołnierz który powstaje jak tarcza się zużywa to bierzesz dwie monety po obu stronach tarczy dokonujesz pomiaru z monetami a od wyniku odejmujesz grubośc monet. Chodzi o to aby zmierzyć grubość roboczą tarczy po której trą klocki.

                      Po tych zabiegasz wiesz wszystko...
                      Tomek

                      Komentarz

                      • splawik
                        L&K
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 1292

                        #12
                        Zamieszczone przez patrolgr93
                        + klocki przód (podobno niedługo się skończą)
                        Podobno to się kontrolka zaświeca od klocków :szeroki_usmiech
                        A6 Avant 1.9 TDI AVG - przedlift
                        AR 156 SW 1.9 JTD 16V - półlift
                        O1 Combi 1.6 MPI BFQ - polift
                        -------------------------------------------------
                        Dysponuję kasownikiem do poduszek VAG

                        Komentarz

                        • ruwado
                          RS
                          • 2009
                          • 14888
                          • Octavia IV (NX3)

                          #13
                          Zamieszczone przez patrolgr93
                          klocki przód (podobno niedługo się skończą)
                          a mnie w ASO (pojechałem na wiosenny przegląd za 1 zł) powiedzieli, że klocki jeszcze z 10.000 km pociągną, a na drugi dzień kontrolka rozbłysła
                          pozdrawiam - Darek

                          Komentarz

                          • patrolgr93
                            Drive
                            • 2009
                            • 71

                            #14
                            dzięki Tomek_dx za odp.

                            Na osłonie przegubu fakt jest minimalne pęknięcie.
                            Ta guma z tyłu samochodu fakt wygląda na taką w której niedługo oddzieli się guma do metalu a reszta według mnie jest spoko

                            Komentarz

                            Pracuję...